عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب .

عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب

تقويت مطالبه گري علم آموزان

تقويت مطالبه گري علم آموزان از نحوه تشكل‌هاي علم آموزي بيش از يك دهه از بنا كردن منشور حقوق دانش آموزي سپري گرديده مي باشد اما هنوز اين قانون به مرحله اجرا در نيامده موضوعي كه بايستي دانش آموزان در تيم سني ۶ تا ۲۰ ساله را در حوزه آموزش، بهداشت، دادرسي و حمايت هاي خاص ذيل پوشش قرار مي اعطا كرد حالا خود اندر خم قانون ها اداري و بروكراسي هاست تا به سطح اجرا رسد . 

پايگاه خبري تحليلي
در آغاز سال تحصيلي ۹۲- ۹۳ بود كه حسن روضه خوان مديريت جمهوري بر حقوق دانش آموزي تاكيد كرد و گفت: دانش‌آموزان بايستي بدانند كه در صورتي‌كه حقشان ضايع شد حق اعتراض دارند و بر همين اساس بود كه وزير وقت يادگرفتن و پرورش علي اصغر فاني پيش‌نويس منشور حقوق و دستمزد دانش آموزي را به شوراي خوب يادگرفتن و رويش مبداء قانون‌گذاري اين وزارتخانه ارسال كرد همچنين فرايندهاي اداري اين كار دنبال شد تا اين‌كه در غايت حال منشور حقوق و دستمزد دانش آموزي به تصويب شوراي خوب رسيده ميباشد . 
عابديني در اين باره تصريح كرد: ساز و كار‌هاي خير و خوبي براي تبيين منشور دستمزد دانش‌آموزي در حيث گرفته گرديده مي‌باشد كه يكي از مهم ترين اين موردها انتخاب نماينده براي پيگيري حقوق و دستمزد است، همچنين تشكل‌هاي دانش آموزي مي توانند مسير مطالبه‌گري براي حقوق دانش‌آموزان را تقويت كنند . 
نائب رئيس دبيركل شوراي عالي فراگيري و رويش با اشاره به اين كه دانش آموزان بايد از عصر نوجواني رعايت حقوق بقيه افراد و تحمل نظرات مخالف را تمرين كنند، اظهار كرد: درصورتي كه در مدرسه همين زمينه را بتوانيم به دانش‌آموزان ياد دهيم كه مخالف نگرش و نظرها آنها، دشمن آنها محسوب نمي‌شود، ميتوانيم براي تربيت شهرونداني مطلوب گام موثري برداريم و شورا‌ها و مجلس دانش‌آموزي بستر مناسبي براي تمرين اين مهارت‌هاست . 
مرثيه‌اي غبار گرفته به اسم دستمزد علم آموزي و جاي خالي اجرا مجلس علم آموزي؛ تمرين مسئوليت پذيري اشخاص در آينده بستر هاي دانش آموزي همچون تشكل ها زمان خير است تا حقوق دانش آموزي تبيين و به كليه علم آموزان آموزش داده شود اما اين كليدي وقتي محقق خواهد شد كه تشكل‌هاي دانش‌آموزي زيرا بسيج و مجلس به رسميت شناخته شوند و صرفاً نگاه صوري به آن‌ها نداشته باشيم و در اين تراز به لحاظ مي برسد خط مش طولاني در پيش است . 
عابديني با اشاره به اين كه نگاه صوري به تشكل‌هاي علم آموزي صحيح نيست، ادامه داد: توقع نداريم مجلس علم آموزي براي ما قانون ثبت كند، بلكه انگيزه ما در اين مجلس، تمرين دموكراسي بوسيله علم آموزان ميباشد و سعي داريم آنها را فردي مسئوليت‌پذير، مشاركت جو و همگرا با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تربيت كنيم . 
وي بيان كرد: مدرسه ها بايستي نسبت به كاركرد شورا‌ها و مجلس دانش‌آموزي آشنايي كافي داشته باشند تا بتوانند سعي آن ها را زخم شناسي و رصد نمايند . 
معاون دبيركل شوراي خوب يادگرفتن و رشد با اشاره به اين كه مهم ترين رسالت فراگيري و پرورش آماده كردن دانش آموزان براي پذيرفتن نقش‌هاي اجتماعي و حضور فعال و شركت كردن جويانه در جامعه است، گفت: بي ترديد مسير روشن بختي يك جامعه از آموزش و پرورش مي‌گذرد كه در آن افكار، انديشه‌ها و اندازه پايبندي اشخاص جامعه به قوانين و ضوابط و ميثاق‌هاي ملي صورت مي گيرد . 
درحال حاضر منشور دستمزد علم آموزي در پيچ و خم بيان مي باشد و كماكان نيز از دقت به اين منشور غفلت شده ميباشد و بايد مشاهده كرد تشكل هاي دانش‌آموزي همچون مجلس تا چه حد مي توانند آتش بي قانوني و نااگاهي علم آموزان از حق و حقوشان را كم‌سو كند . 


برچسب: پايگاه خبري تحليلي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۰:۰۲ توسط:toptap موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :