عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب .

عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب

ورود نقدينگي به بورس ادامه دارد

پايشگر- روند طبيعي بازار سهام در حالي است كه هم اكنون حتي با وجود بازدهي ۶۰ درصدي بازار سهام اما همچنان انتظار براي كسب بازدهي بالاتر وجود دارد.
به گزارش پايشگر، فردين آقا بزرگي كارشناس بازار سرمايه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري فارس، با اشاره به افزايش حضور معامله‌گران حقيقي در بازار سهام و افزايش اشتياق براي خريد سهام عنوان كرد: وضعيت امروز بازار سهام ايران با وجود نوسان قيمت ارز در بازار آزاد و حجم معاملات سهام در بورس به هيچ وجه قابل قياس با اوضاع بازار سهام سال ۹۲ نبوده، چرا كه درآن زمان متوسط حجم معاملات روزانه در محدوده ۵۰۰ ميليارد تومان رقم مي‌خورد، اما اين رقم اكنون براي مدت زيادي بيش از ۱۰۰۰ ميليارد تومان معامله روزانه ثبت مي‌شود.

وي افزود: در حال حاضر اجماع اغلب صاحب‌نظران و معامله‌گران بورس تهران بر اين موضوع استوار شده كه حجم معاملات روزانه بورس تهران فارغ از معاملات صوري و كد به كد در حال حاضر به هيچ وجه قابل مقايسه با سال‌هاي گذشته نيست و اين در حالي است، دولت نيز به دليل منابع محدود مالي هيچ سازوكاري براي تزريق نقدينگي به بازار سرمايه ندارد. بنابراين هر آنچه كه در بازار سهام مي‌بينيم، ناشي از اشتياق سرمايه‌گذاراني است كه به بورس نگاه ويژه‌اي نسبت به ساير بازارها دارند.

پايگاه خبري تحليلي

مرجع اخبار رسمي

به گفته مدير عامل يك شركت كارگزاري، روند طبيعي بازار سهام در حالي است كه هم اكنون حتي با وجود بازدهي ۶۰ درصدي بازار سهام اما همچنان انتظار براي كسب بازدهي بالاتر وجود دارد.

وي با اشاره به ارزش بازار كل بازار سهام ايران عنوان كرد: ارزش بازار سهام بر اساس دلار آزاد حدود ۱۴ هزار توماني و (ارزش روز ۵۹۱ هزار ميليارد توماني) هم اكنون به ۴۲ ميليارد دلار مي‌رسد كه در قياس با بازارهاي بين‌المللي اين رقم كوچك است.

آقا بزرگي عدم فروش سهام از سوي حقوقي‌ها را دليل پايين بودن حجم معاملات سهام در قياس با رشد شاخص‌ها و ركوردهاي جديد اين نماگر ها عنوان كرد و افزود: وضعيت كنوني بازار سهام فرصت مغتنمي براي عرضه‌هاي اوليه و پذيرش سهام شركت‌ها جديد در بورس و فرابورس است، چرا كه در بازار اوليه سهام منابع نقدينگي به طور مستقيم به دست توليدكننده مي‌رسد.

به گفته وي، اين در حالي است كه همچنان روند پذيرش شركت‌ها و بنگاه‌هاي جديد در هيات‌هاي پذيرش بورس و فرابورس به روال سال‌هاي گذشته بوده و هيچ تغيير و اقدام جديد صورت نگرفته است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۴:۴۶ توسط:toptap موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :