عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب .

عكس,بازيگران,مد و زيبايي,تعبير خواب

داروغه‌هاي محله دوباره در تهران احياء مي‌شوند

داروغه‌هاي محله دوباره در تهران احياء مي‌شوند

اخبار اجتماعي پايشگر– طبق تصميمات گرفته شده در پايتخت قرار است داروغه ها يا همان نگهبان محله در تهران گسترش يافته و به امنيت بيشتر شهر كمك كنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، پليس مي گويد نگهبانان محله در راستاي افزايش مشاركت مردم در تامين امنيت، گسترش مي يابد اما اين افراد حق مسدود كردن معابر و پرسش و پاسخ از شهروندان را ندارند.

اگر گذارتان به محلات مرفه نشين تهران به ويژه مناطقي چون شهرك غرب و سعادت آباد و … افتاده باشد، حتما با كوچه هاي مسدود شده با زنجير و استقرار كانكس‌هاي نگهبانان محله مواجه شده ايد و بي شك با پرس و جوهاي اين نگهبانان برخورد داشته ايد. اينها همان ماموران موسسات حفاظتي هستند كه با هماهنگي پليس، وظيفه تامين امنيت محله را برعهده دارند. اگرچه نيروي انتظامي مي گويد اين ماموران اجازه مسدود كردن كوچه و خيابان با زنجير و … را ندارند و حتي مجاز به پرسشي از شهروندان به هيچ عنواني را ندارند، اما در عمل آنچه به وقوع مي پيوندد، ايجاد محدوديت براي تردد مردم در محلاتي است كه اين نگهبانان مستقر هستند.

در حال حاضر به گفته رييس مركز انتظامي پليس پيشگيري ناجا، حدود ۷۵۰ موسسه حفاظتي و مراقبتي با بيش از ۱۰۰ هزار نيرو در كشور فعاليت مي كنند كه علاوه بر حفاظت از محلات، پتانسيل تامين امنيت شركتها و ادارات مختلف را هم دارند.

سردار محمد شرفي، رييس پليس پيشگيري ناجا هم مي گويد: موسسات حفاظتي و مراقبتي بهترين مدل براي پيشگيري از وقوع جرم است و باعث مي‌شود تا هزينه ارتكاب جرم براي مجرم بيشتر شود.

در بيش از ۸۰ نقطه شهر تهران تامين امنيت محلي برون سپاري شده و نگهبانان محلات حضور دارند. نگهباناني كه صلاحيت آنها توسط نيروي انتظامي تاييد شده و مورد نظارت كلانتري محل هستندنگهبانان محله در حدود ۸۰ نقطه شهر تهران حضور دارند و پليس به شهروندان توصيه مي كند براي تامين بيشتر امنيت در محلات خود، اقدام به استقرار اين نگهبانان در محلات كنند. موضوعي كه به گفته نيروي انتظامي مشاركت شهروندان در تامين امنيت به شمار رفته و مبتني بر قانون است اما در عين حال هزينههايي را براي ساكنان محله ايجاد مي كند.

مرجع اخبار رسمي

سرهنگ كيوان ظهيري، رئيس پليس پيشگيري تهران در اين باره به خبرنگار مهر، مي گويد: هدف نيروي انتظامي برون سپاري يك سري كارهايي است كه به مشاركت مردم در امنيت منجر مي شود. تمام تلاش ما اين است كه نگهبانان محله را ترويج كنيم و در حال حاضر اين طرح در محلات تهران با مشاركت خود مردم و پليس در حال اجرا است


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۲۱:۴۶ توسط:toptap موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :